Revizia periodica (schimbul de ulei)

De multe ori ne batem capul mult prea tare legat de schimbul de ulei si de filtre :Fie nu stim ce filtre sa cumparam,care sunt mai bune ,care sunt mai ieftine,ce se recomanda ,la ce interval de kilometrii se face aceasta revizie… si multe alte intrebari de acest gen.

Oferta complet Filtre Mann Bmw o puteti gasi aici :

Set Filtre Mann Bmw

Set Filtre Mann Bmw | Click pe poza pentru oferta completa filtre Mann BMW

Prin acest post sper sa rezolvam cat mai multe dintre aceste probleme ,astfel incepem cu  inceputul:

Intervalul de kilometrii la care este recomandat schimbul de ulei este intre 8 000 km  si 10 000 km (in cazul unui ulei semi-sintentic sau chiar sintetic) .De ce ? Pentru ca , in Romania se circula de cele mai multe ori pe distante relativ scurte , avand un regim de mers intrerupt, de aceea recomandarea scade drastic fata de tarile mai dezvoltate din punct de vedere al drumurilor.Intradevar cu acelasi ulei in Germania de exemplu se merge intre 15 000 km si 20 000km dar ,tocmai din acest motiv , ca in Germania media de deplasare cotidiana este de 40 km pana la 80 de km , iar in romania media de deplasare cotidiana este de 5km – 10 km.

Un alt aspect , la fel de important ca si precedentul ,daca nu chiar mai important , ar fi  nivelul extrem de diferit de poluare dintre cele doua tari folosite ca si exemplu.In Romania este mai mult praf decat aer :P , iar in Germania este atat de putin praf ,incat o masina se spala in medie la 2-3 saptamani .

Insa in cazul unui ulei Long Life povestea este si mai hilara , pt ca incepand cu partea frumoasa,acest ulei este recomandat de catre producator sa fie folosit cam 30 000km ,recomandare valabila exclusiv pentru tarile europene cu infrastructura a drumurilor extrem de dezvoltata,ca de exemplu Germania,Austria ,etc .

La fel ca si in explicatia de mai sus ,legata de poluare ,in cazul Romaniei , ar fi aproape imposibil sa utilizam uleiul Long Life pana la marja de 30 000km deoarece in acest interval ,datorita poluarii ar trebui schimbat filtrul de ulei si cel de aer de minim 3 ori,fara a mai lua in calcul si nivelul de apa care s-ar strange in filtrul de combustibil ,fiind binecunoscuta si problema carburantilor in romania.

Deci , ca si concluzie ,orice am face ,orice varianta de ulei am alege,sau de filtre ,avand in vedere calitatea precara a conditiilor existenta in aceasta tara ,recomandam schimbul de filtre si ulei la un maxim de 10 000km .

Probabil multi se intreaba ce se intampla daca nu se schimba acestea la un interval apropiat de cifrele mai sus mentionate.Raspunsul ar suna cam asa:

Filtrul de aer are ca si rol purificare a aerului destinat amestecului ,astfel dupa inbaxirea acestuia ,daca nu este schimbat ,se va reduce considerabil fluxul de aer cerut , drept urmare va functiona in coditii mai reduse.In afara de acest aspect ,este foarte important sa stim ca orice particula de praf ce trece de filtrul de aer va ajunge in motor ,mai exact in camera de ardere ,astfel in timp se vor prezenta mari semne de uzura pe camasile interne ale pistoanelor.

Filtrul de ulei are ca rol oprirea oricaror mizerii din circuitul de ungere , astfel acesta protejeaza tot circuitul de ungere si previne blocarea oricarui canal de ungere.Ganditi-va ce s-ar intampla daca un motor n-ar avea ungere,sau mai rau ce sentiment ati avea stiind ca din cauza unui filtru de ulei care de obicei costa intre 20 si 70 lei maxim,s-ar fi distrus intregul motor.Astfel recomandam schimbul de filtru de ulei macar la 10 000 km .

Filtrul de combustibil are ca rol filtrarea sitemului de alimentare , si in majoritatea cazurilor acesta are rol de a separa apa de combustibil.Astfel este foarte important schimbul acestuia mai ales in situatia tarilor ca Romania , unde stim foarte bine cu totii cum se „indoaie „motorina cu apa.

Filtrul de polen  (habitaclu) este relativ obligatoriu sa fie schimbat la un interval decent,chiar daca este foarte neglijat de majoritatea posesorilor de autovehicule.Ca prim simptom al uzurii acestuia,este mirosul si ineficienta filtrului de a mai retine mirosurile din exterior,dar, ce multi nu stiu este ca ,in filtrul de polen ,in cele mai multe cazuri cresc niste bacterii ce pot afecta caile respiratorii.Aceste bacterii cu toate ca sunt aproape omniprezente in orice sistem de aer conditionat ,este bine de stiut ca cele mai multe dintre acestea se dezvolta in filtrul de polen.Astfel recomanda schimbul filtrului de polen in acelasi timp cu celelalte filtre.

Lasa un comentariu ...

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s